Frost.

Maggie Stiefvater är en 28 årig ungdomsförfattare och på dagar har jag begravt mig i hennes fantastiska värld Mercy Falls.

Historien är klassisk, pojke möter flicka men samtidigt så ligger ett tunnt lager av frost över deras kärlekshistoria.

En otroligt välskriven bok som berör. Språket är vackert, beskrivningarna är målande och jag är helt blown away, helt enkelt.

Frost är dock bara första boken i serien om dessa karaktäret och jag tror att jag kommer att dö innan bok två och tre publiceras. Bok två släpps i U.S.A. den 20 juli 2010 och bok tre släpps under 2011. Väntan är helt förfärlig helt enkelt. Jag vill ha mer nu!! Som tur är så kommer bok två i denna serie snart ut på svenska och då har de översatt den till Feber, det ska bli spännande och jag står som tvåa i reservationskön på biblioteket.

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

