Mess.

Fjorton timmar tog det att för mig att läsa boken Mess. En bok skriven av författaren Jens Ganman. Jag hittade den på biblioteket i går runt lunchtid och så fort vi kom hem så satta jag mig ned och läste… och läste… tog ett mat uppehåll och sedan läste jag, borstade tänderna och la mig i sängen och läste…

Jag är väldigt kräsen när det kommer till romaner och vad jag tycker är bra. Men den här boken bokstavligt slukade jag i en enda ”sittning”. Vad är det då som gör boken till en sådan, först och främst var dess 423 sidor lättlästa, för det andra så var språket fenomenalt och för det tredje så kände jag igen alla pudelrocksreferenser och filmnördsfakta, nutidsrelaterade fakta och 30 år-kris killar som inte vet vad de vill eller hur de vill ha det. För ja, boken är skriven ur perspektivet av en  30-årig killes syn på förhållandets vara eller icke vara. Min egen slutsats = VELPOTTOR, HELA BUNTEN!

Jag skrattade och grät en skvätt precis som en riktigt bra roman ska få sin läsare att känna. Så du kanske redan har gissat det, jag rekomenderar den här boken att läsa.

Så här står det på baksidan:

Tolv års ålderskillnad.

Ett parti rysk mobiltelefonroulett.

Ett samurajsvärd i huvudet.

Två pykopatiska tvillingar och en ändlös rad tokiga pudelrockare.

Oddsen för att Rebecka och Johan ska lyckas bli ihop igen är inte direkt lysande. Å andra sidan vad ju aldrig ihop. I alla fall inte om man frågar Johan som ser förhållanden som en sjukdom snarare än ett naturligt led i utvecklingen mellan två människor som älskar varandra. Rebecka är av en annan uppfattning. Resultatet?

VM i sms. Och även om Johan inte är helt bekväm med att behöva uttrycka nyanserna i sitt känsloregister med hjälp av digitala smileys, biter han ihop i väntan på att Rebecka ska släppa in honom i sitt liv igen. Men ödet vill annorlunda och under loppet av 48 timmar förvandlas hans liv till ett enda kaos…

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

