Tillsammans.

Förra året var jag trollbunden under tre dagar av boken Tillsammans av Josie Lloyd och Emlyn Rees. Detta är en bok i samma stil som Mess, som jag läste för ett tag sedan. Skillnaden är att denna utspelar sig i London. Huvudkaraktärerna är singelkillen Jack som njuter av livet, festerna och flickorna. Amy är singel, längtar efter ett betydelsefullt arbete och förhållande. Denna bok är skitbra! Den var ganska lättläst, lite väl långa kapitel (även om det är bra för det var en del av upplägget) då jag måste läsa ett helt kapitel innan jag kan stoppa in min lapp och lägga undan boken en stund.

Det är definitivt INTE en bok som jag rekomenderar till någon under tjugo eftersom det förekommer rätt så mycket detaljerat snusk och massor av alkohol mellan dessa boksidor. Man blir nästan själv berusad bara man läser om det. Men jag måste erkänna att jag satt med hjärtat i halsgropen några gånger och undrade ”hur ska det nu gå?”, och jag skrattade gott på flera ställen också.

Allt som allt så skulle jag gärna vilja ha den här boken i min bokhylla men nu har jag dock lämnat tillbaka den till biblioteket. Och sedan så slog jag lite på bibliotekets databas och såg att det finns en uppföljare som heter Sjuårskrisen, denna har jag dock inte hunnit läsa ännu.

Hur gör du när du läser, måste du läsa ett helt kapitel innan du kan lägga undan boken för natten, eller måste du läsa till punkt längst ned på en sida innan du kan slå igen den, eller kan du helt enkelt pause ditt läsande över allt i en text?

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

One response to “Tillsammans.

  • Karin

    Jag läser till en punkt. Oftast i början av en sida men det kan vara mitt i också. Vet precis var jag är när jag plockar upp den igen.

Kommentera

