Kitchiga diskhandskar.

Häromdagen när jag och maken var på biblioteket så hittade jag en bok som heter Pyssla och Pynta – med pärlor, filt och papper skrivna av Marit G. Engstedt och Ester Sorri. Och i denna bok hittade jag ett enkelt och roligt sätt att piffa till sina tråkiga gamla diskhandskar. Och detta kan jag även rekomendera som en rolig och personlig julklapp till någon man tycker om.

Det som behövs till detta kichiga pysselprojekt ser du här nedan på bilden.

Pärlor, fiskelina (för att trä pärlorna på) sytråd, nålar, sax diskhandskar naturligtvis samt lite spetstyg. Detta är busenkelt att göra.

Man syr helt enkelt fast spetstyget på handsken, själv valde jag att sy fast det på insidan men det väljer man ju själv naturligtvis. Sen trädde jag pärlor på fiskelinan som jag sedan pillrigt fäste i handsken. Det tog kanske en halvtimme att sy detta för hand men jag tror säkert att man kan sy det via symaskin om man ägen en sådan.

Och så här blev det färdiga resultatet av mina diskhandskar så nu kommer det definitivt att bli roligare när det är min diskvecka här i trädkojan. Och jag kanske kommer att göra ett par ”manligare” handskar till maken så att han inte känner sig utanför.

Brukar du diska med eller utan diskhandskar när du måste diska för hand?

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

