Räcker det om jag älskar dig?

Jag var ganska nyligen på biblioteket och rotade runt bland ungdomsböckerna då jag fick syn på denna bok av Katarina Von Bredow som jag läst om på nätet när jag gjort research för min egen roman. Hursomhelst så lånade jag boken och har nu läst igenom den medan jag legat och hostat i sängen.

Och jag måste säga att jag blev rätt chockade för innan kapitel tre var slut så hade ungdomarna som boken faktiskt handlar om haft sex. Detta tema fortsätter genom hela boken blandat med ett tyngre ämne som faktiskt är hur det kan vara att ha en alkolist till förälder. Katarina är en skicklig författare på många sätt, hennes språk var lättläst men ändå vackert nyanserat. Och om jag skulle rekomendera den här boken så skulle jag nog sätta en stadig 16-års gräns på den, och jag rekomenderar även föräldar att läsa den då den faktiskt ger en ganska bra insikt i ungdomskulturen runt festande, förhållanden och ångestladdade känslor.

Har du läst någon av författarinnans andra böcker?

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

