Kokböcker.

Förra sommaren åkte vi på loppis, denna gång så åkte vi med Zarah och Tussedull. Och det inhandlades böcker kan jag lova. Först åkte vi till Capella där Zarah, maken och Tussedull var i himmelriket. Och det blev böcker kan jag lova. Själv hittade jag en kokbok med grekisk mat och en bok om brödbakning plus en bok om drinkar. Jag hittade i och för sig några andra små pryttlar också men de tänker jag inte visa på bild.

Drinkboken

Kokböcker1

Den översta boken hittade jag på Röda Korset vilket var nästa stopp på vår loppis runda. Där hittade jag faktiskt tre kokböcker till. Och det roligast med de böckerna var att den förra ägaren av dem hade skrivit en liten kommentar invid en del av recepten med kommentarer som ”gott”,”Jättegott!” och ”(ej kantareller)”.  Jag är i och för sig inte så förtjust i att någon kluddar i böcker men det var lite små roligt och väldigt litet skrivet så det kan jag faktiskt leva med.

Kokböcker2

Maken han hittade många böcker han. Och jag hittade faktiskt en skjorta och ett par skor på Röda Korset också. Sista stoppet på vår loppis runda var Emmaus vid Vaksalatorg, där vi mötte upp svärmor. Där hittade jag en kjol och två skjortor. Och jag blev riktigt nöjd.

Har du många kokböcker hemma och brukar du använda dig av dem?

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

