Nu har jag min egen Dick.

Sex till åtta arbetsdagar skulle det ta att få hem Dick Strawbrige bok It´s not easy being green. Detta var vad bokhandeln hade sagt till maken när han beställde boken i februari. Innan helgen fick han meddelande om att boken hade anlänt, hela två och en halv månad senare.

Så idag var vi ner till stan och hämtade boken. Och snacka om att jag är glad över att jag äntligen fått hem min egen bok av Dick. Jag är ett stort fan av tvserien It´s not easy being green som visats på BBC Lifestyl channel så boken kändes som ett måste.

inebg-bok

Vad handlar då denna efterlängtade bok om. Jo, det är en bok som handlar om när familjen Strawbridge flyttar från ett modernt hus med all dess bekvämligheter till en stor gård i Cornwall där de ska leva så ekologiskt som möjligt utan att faktiskt tumma på sin moderna livsstil. Och eftersom jag har blivit mer och mer miljömedveten så tycker jag ju att detta är mycket intressant.

Boken innehåller många av de tips som tas upp i tvserien och det tycker jag är roligt. Det finns så små saker som man kan göra för att göra livet bättre.

Brukar du beställa böcker via din bokhandlare och hur lång tid brukar det ta att få hem boken?

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

