Bokrean 2009.

I år blir det ingen bokrea som det blev förra året. Men jag har ändå lyckats fynda mig en bok, fast i år inne på ICA. 49 kr kostade Klimatsmart – din guid till en miljövänligare vardag. Boken är skriven av Mikael Persson, Bodil Sjöström och Per Johnsson och är utgiven på Alfabeta bokförlag AB.

klimatsmart

Jag gillar fakta böcker med en twist och det har verkligen den här boken då layouten påminner om en av mina favorit böcker How to be happy dammit – a cynic´s guid to spirutal happiness. Och jag gillar böcker där jag blir både intellektuellt stimulerad så väl som visuellt stimulerad. Och det råder det ingen tvekan om att man blir av denna bok. Och jag kan knappt lägga ifrån mig den. Och förhoppningsvis så kommer jag att få tips om hur man kan förbättra sitt miljötänkande då detta är något jag börjat intressera mig för när jag fastnade för BBC´s serie It´s not easy being green och bloggen Second hand liv.

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

