Fallen ängel.

Eller som orginal titeln Hush, Hush av Becca Fitzpatrick är en ungdomsroman/ ungvuxen

Story konceptet på den här boken är suveränt och ligger verkligen i tiden.

Det som dock ligger boken till nackdel är att precis som Melissa Marr så känns det bit vis som att Becca har kvar mer än halva berättelsen i sitt eget huvud, det har helt enkelt inte kommit ut på boksidan, eller så beror det mer på översättningen av Carina Jansson.

Boken är i alla fall värd att läsa dä jag själv längtade hem från jobbet för att jag ville veta hur det skulle gå för karaktärerna Patch och Nora. Och det är inget dåligt betyg.

Sedan läste jag på bokens facebook-sida att det har nyss (typ förra veckan) kommit en uppföljare med Crescendo som title.

 Hoppas att den blir översatt inom en snar framtid. Väntar fortfarande på att andra boken i Frost serien ska bli översatt och den släpptes på engelska i sommras och det är fet lång kö för att låna den på biblioteket fortfarande och den håller jag på att längta ihjäl mig efter.

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

