Grip livet!

Jag har nyligen läst boken Grip Livet – En bok om att påverka sitt liv av Berit Mannseth. Och jag måste säga att denna bok inte håller samma klass så en del av de böcker som jag har läst på sistone om samma ämne.

Men jag har ändå läst den. Boken består till stor del av patientfallsbeskrivningar vilket inte var så tilltalande för mig även om författarinnan nu försökt göra boken mer personlig genom att skriva på det sättet. Några riktigt konkreta råd bjöds det inte heller riktigt på vilket var lite synd med tanke på bokens titel. Visst jag kanske låter väldigt negativ om just denna bok men som sagt jag har läst The Secret, Lev Enklare, Växla ned, SlowDitt liv- Ditt ansvar, Livets 7 andliga lagar  och några andra livsvägledningsböcker så jag tycker nog att jag kan skilja på dessa böcker en aning. Om vad som är bra och mindre bra.

Nu menar jag ju inte att denna bok inte kan vara hjälpsam för någon annan men det är inte den jag i första hand skulle rekomendera att man läste om man vill ägna sig åt ordentlig personlig utveckling.

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

