Sandor/slash/Ida

Jag har just läst boken Sandor/slash/Ida av Sara Kadefors. Jag hittade den här pocketen på en loppis i höstas men det är först nu jag tagit mig tid att läsa den. Och ja, den är betydligt bättre än filmen även om jag inte kommer ihåg filmen så jättebra då det var åratal sedan jag såg den. Boken var i alla fall bra. Många bra karaktärsbeskrivningar, tyvärr var vissa av mailen lite förvirrande som finns med i boken.. för ibland kändes det som att de mailat varandra massor av gånger men som att dessa mail inte fick omfattas i historien vilket gjorde det lite virrigt. Men, men det känns att boken är skriven under slutet av 90-talet början av 2000-talet eftersom det här med mail och chatt var stora delar i boken.

En sak som skapade lite nyfikenhet hos mig är om det fortfarande finns chattrum osv. Jag kommer ihåg att jag själv ”träffade” två vänner som jag snackat med via chattrum och mail som jag faktiskt än idag har kontakt med fast nu förtiden sköter vi det via Facebook.

Vad har du för erfarenheter av mailkompisar?

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Lämna en kommentar