Simon & Sophie.

När man är förkyld som jag är just nu så är det mysigt att krypa upp i soffan eller favorit fåtöljen och läsa en bra bok och det är just det jag har gjort. Jag har läst Emma Granholms debutroman Simon & Sophie, och ja, det är ungdoms litteratur men eftersom det är just den stilen av böcker jag själv skriver så blir det mycket sådant jag läser.

Simon & Sophie är en historia om kompisar, förväntningar och hur saker och ting aldrig blir så som man själv har föreställt sig.

Datakillen (läs nörd) Simon bor intill den vita villan där Sophie flyttar in till sin pappa då hennes föräldrar är skiljda. De går i samma klass i skolan. Sophie räknas till det ”vackra” i skolan och är därmed eftertraktad både som kompis och som flickvänsmatrial. Hon brukar få som hon vill och kan till och med ta till fula taktiker för att få det. Men så ändras allt under ett påsklov. Ett påsklov som förändrar livet för både Simon och Sophie, plötsligt delar de på en hemlighet.

Och trots att boken är skriven ur ganska många olika synvinklar som dessutom kan bytas mitt i ett kapitel så funkar det på något vis, det blir lite rörigt men efter ett par sidor är man hooked och vill veta mer om nörden och skönheten.

Jag gillar det här och jag rekomenderar den här boken om man vill ha något lättläst och underhållande.

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

