Hela världen i min bokhylla.

Idag är det den 23 april och där med världsboksdagen och detta tänkte jag reflektera över i veckans torsdagsreflektion.

Och dessa böcker har speciella historier och samtidigt som jag berättar kort om böckerna så är det ju bra boktips för dig som inte riktigt vet vad du vill läsa. Jag börjar från vänster;

Ever wonder – är en bok som jag införskaffade när jag och min vän Sarita besökte New York för ett par år sedan.

The book of Bunny Suicides – även den införskaffad i New York på Urban outfiters.

I hate this place ~the pessimist guid to life – som är skriven av komikern Jimmy Fallon och hans syster Gloria Fallon. Jag gillar humor böcker och denna hittades i New York.

The big book of being rude – är ännu ett fynd från New York. Som det kanske märks så köpte jag väldigt många böcker på den där resan som jag och min kompis gjorde för ett par år sendan.

A taste of GOA – är en kokbok som jag köpte när jag var på min APU under gymnasietiden i Indien.

Pasta – heter nästa bok och även den en kokbok och inköpt i Indien. Båda dessa böcker är naturligtvis på engelska.

The love of understanding – den här boken är köpt i Goa, Indien och singerad av författaren Cuckoo.

How to be happy dammit – har jag också skrivit om tidigare och är ett fynd från Urban outfiters i New York.

A Cambrige Bible– tror jag är införskaffad i England. Jag fick den i alla fall i present av Jan och Susanne eftersom jag önskade mig biblen på engelska.

Klimatsmart – har ju om nämts ett antal gånger på bloggen och denna får reprensentera Sverige i min bokhylla.

Gottsundabor – är en present som jag fick för att jag deltog på ett möte förra veckan. Mer om det kan du läsa på Uppsalatidningens blogg som jag skriver.

Har du eller brukar du köpa böcker när du är ute och reser?

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

