Synvilla.

Förra året så var jag och maken på bibblan. Och då ville jag låna en bok som jag läst om i en boktidningeskatalog i sommras. Jag hittade den på datorn men inte i hyllan på biblioteket så jag gick fram och frågade helt enkelt. Bibliotekarien slog på sin dator och såg att ja, den skulle minnsan finnas men han hittade den inte heller i hyllan så han gick och tillbaka till datorn och kollade, så bad han mig vänta och slank in där endast personalen får vara och ut kommer han med boken i sin hand. 

”Den är så ny att den inte hunnit ut i hyllan än” säger han och räcker över boken.

Boken jag skriver om heter Synvilla och är skriven av Karina Berg Johansson. Lite kort om handlingen är att det är en klass som åker iväg på en skolresa till Gotland. Samuel är killen inte passar in och han vill dessutom inte passa in. Och tja, den här boken är annourlunda. Det som gör det så bra är att man känner igen saker som ipod, iphone osv. Samtid, vår tid, 2000-tal helt enkelt.

Men för att vara helt ärlig, det är inte en dålig bok men det är heller inte en bra bok. Något mitt emellan helt enklet. Inget som tog mig med storm som jag hade hoppats och som jag faktiskt får intrycket av när jag ser bokomslaget. Men, men… den här boken kommer säkerligen att tilltala någon annan mer än vad den gjorde mig.

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

