Söta pojkar är bara på låtsas.

Jag har tragglat mig igenom Moa Eriksson Sandbergs debut Söta pojkar är bara på låtsas. Det är tyvärr inte mycket bra med den här boken förutom vissa formuleringar här och där och att huvudkaraktären har sina rötter i grungen eller snarare i mördaren av grungen Courtney Love. Utöver det så är det en ganska tafatt beskrivning av olika karaktärer. Att berättelsen inte har någon framstående dramaturgisk kurva gör det inte heller läsvärt, jag fattar ju att hela boken är en metafor för puberteten och tonårstrots, men kom igen, något måste få historen att röra sig framåt.

Den här boken får alltså inget toppbetyg av mig och jag rekomenderar den på egen risk.

Söta pojkar är bara på låtsas (pocket)

Bild lånad av Bokus.com

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

