Matched.

För ett tag sedan lade jag till boken Matched av Ally Condie på min to-read-list efter att ha hittat den på goodreads.com

Det jag fastnade för var framför allt framsidan men även baksidetexten.

Matched (Matched, #1)

Bild lånad från goodreads.com

Mitt lokala bibliotek valde att köpa in boken efter att jag rekomenderat den och eftersom jag var den som tipsat hade jag också första tjing på att läsa den. Och detta är endast den andra boken jag läst på engelska på väldigt länge men språket var ganska lätt.

Men vad handlar då denna bok om kanske du börjat fundera på. Jo boken Matched handlar om en idealisk värld där det inte finns några dödliga sjukdomar och ingen arbetslöshet. Helt enkelt den perfekta världen men är det verkligen så? Som läsare får man följa Cassia på en resa där hon upptäcker att allt inte är så perfekt som överheten vill få det att verka. Varför får människor inte skriva? Varför får de inte välja vilket jobb de vill arbeta med? Men framför allt varför får de inte bestämma själva vem de ska älska?

Kan man inte få tag på den här fantastiska boken på sitt bibliotek så rekomenderar jag dig att skynda dig till bokus.com och inhandla den för under hundralappen. Nu hoppas jag bara att mitt bibliotek kommer att ta in del två i denna serie som har namnet Crossed.

 

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

