Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2.

Som du kanske har märkt vid det här laget är jag öppen för en genusmedveten uppfostran och det gör också att jag läser böcker som just handlar om problematiken som finns när det kommer till att tänka utanför de könsstereotypiska ramarna. En bok som jag slukat den senaste tiden heter Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2 av Kristina Henkel och Marie Tomicic och ges ut på Olika förlag. Detta är en mycket lättläst bok som jag rekomenderar alla att läsa vare sig man är för eller emot ett genusmedvetet tänkande och uppfostran. För det är en bok som verkligen öppnar upp ögonen till saker i vår vardag som vi tar för givet men som egentligen är könskodat och begränsande för våra barn och för oss själva. Think outside the box brukar man ju säga och det är verkligen något den här boken visar konkret hur man gör eftersom författarna delar med sig av olika handfasta tips på saker man kan säga och göra för att tänka på ett nytt och mer kreativt sätt när det kommer till hur man bemöter barn.

Ge ditt barn 100 möjligheter Istället för två! : om genusfällor och genuskrux i vardagen (häftad)

Bilden är lånad från bokus.com

Jag lånade den här boken på biblioteket men kommer att köpa den eftersom jag verkligen tyckte om den. Och varför inte slänga in ett ex till svärmor när jag ändå är på g med en beställning från Olika förlags webbshop där den finns att köpa.

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

