Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag.

En bok med en väldigt rolig och lång titel har jag läst av författarinnan Sara Ohlsson. Och den var helt okej, sorglig, rolig och bara vanlig så som de flesta ungdomsböcker är. Boken är Sara Ohlssons debutroman och för att vara en första bok är det riktigt bra. Boken handlar om Olivia och hennes liv i Kalmar där hon går i skolan. Hon har vänner, ragg och rykten att tampas med och allt blandas på ett bra sätt i korta kapitel. De enda negativa som jag ser med boken är att relationen mellan Olivia och hennes pappa borde vara mer utfylld. Jag fick känslan av att hennes pappa var bipolär men det är bara en känsla som jag fick och det framgår inte helt i texten, där beskrivs det mest som att han lider av psykiskohälsa. Men som sagt där hade jag velat ha lite fördjupning. Det andra som jag tycker är lite tråkigt är att det hela faller på sista stycket. Jag har skrivit om böcker där detta har hänt förut och det är väldigt tråkigt för den som läser, men sedan så är ju åsikterna delade och en del kanske inte anser att så är fallet. Hursomhelst finns boken att köpa på bokus.com där jag också lånat bilden.

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag (häftad)

Du kan även provläsa lite på Bokus.coms sida om du vill bilda din egen uppfattning om boken.

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

