Fyra dagar, fyra nätter.

Jag har nyss läst boken Fyra dagar, Fyra nätter skriven av författaren Morgan Matson som jag lånade när jag lånade Sarah Dessen boken Mitt perfekta liv. Och jag förstår nu varför Bokus.com rekomenderade dessa två böcker tillsammans, för det är lite av ett tema som finns mellan böckerna även om historierna är totalt åtskilda.

Fyra dagar, fyra nätter är en sorglig och vacker historia om en tjej i tonåren som ska flytta från sitt hem i Kalifornien till sitt nya hem som hennes mamma hittat åt dem i Connecticut, man får under bokens gång reda på varför Amy måste flytta och allt vad det medför i känslor och tankar. Men flytten är inte så lätt som man kan tro, Amy måste nämligen transportera familjens bil tvärsöver hela U.S.A., men saken är den att hon inte kör bil längre. Så hennes mamma ordnar så att Roger en vän till familjen ska köra bilen och Amy. Roger är en andra års elev på collage och man kan väl säga att resan inte direkt blir så som Amys mamma har planerat. Detta är en resa som förändrar båda passagerarnas liv på ett väldigt intressant vis.

Under helgen har jag sträck läst den här boken vilket betyder att jag trotsade min dyslexi eftersom den här boken verkligen grabbar tag i en och dessutom fullkommligt älskar jag det nytänkande sättet med layouten, där man på vissa delar får se kvitton, bilder, handskrivna spellistor och små teckningar lite här och var. Och det känns att man är ute på en resa tillsammans med de två karaktärerna. Som du kanske förstår rekomenderar jag den här boken mycket varmt.

overandout

Om Mrs Andie

ÖPPNA ÖGONEN OCH LÄS! * Otrevliga kommentarer är inte välkommna i Trädkojan! * Reklam för din knäckebrödsblogg är inte intressant! * Läs inlägget innan du lämnar en kommentar! * Skriv Sv el Svar om du svarar på en kommentar jag lämnat hos dig. * LÄS ÄVEN FRÅGOR OCH SVAR!! Visa alla inlägg av Mrs Andie

Kommentera

